اختلاف طبقاتی!

 https://lh4.googleusercontent.com/-b2IT-AQQ2uI/ULcn44j1pVI/AAAAAAAAzy8/tYQ8GToYS_0/w480-h300/396213_195768757225833_1881037953_n.jpg

اختلاف طبقاتی! یکی از مهمترین و بزرگترین و آزار دهنده ترین معضلات امروز جامعه ی ما که  ابعاد مختلفی هم داره : از بعُد فرهنگی و فکری بگیر تا بُعد مالی و اقتصادی!

امروز میخوام به مقوله ی اختلاف طبقاتی پبردازم و البته چون مقوله ی بسیار گسترده و متنوعی هم هست بیشتر میخوام راجع به نوع اقتصادیش بنویسم! چون به نظرم آزار دهنده ترین نوعش هم همینه! خودتونم اگه یه نگاه به عکس بالا بندازین قطعا با من موافقین!

اینکه اختلاف طبقاتی توی مملکت ما از کجا به وجود اومد و ریشه اش کجاس حقیقتش منم نمی دونم! چون از اون روزی که چشم به جهان گشودم اختلاف طبقاتی رو با چشم خودم دیدم! ولی اینکه چرا در دهه ی اخیر روز به روز این اختلاف بیشتر و آشکار تر شده و به اصطلاح پولدار پولدار تر شدن و بی پولا بی پولتر کاملا بر می گرده به سیاست های اقتصادی و رانت بازی های دولت احمدی نژاد! دولتی که نفت رو با بشکه ای 200 دلار فروخت (همون نفتی که خاتمی بشکه ای 7 دلار می فروخت و تورم یه رقمی بود!) و تورم رو تا مرز 40% هم پیش برد!!! خب! نمیشه که! نفت رو بالغ بر ده برابر قیمت دولت خاتمی فروخت ولی مردم هم هر روز فقیر تر شدن؟ نه همه ی مردم فقیر تر نشدن! اتفاقا مهمترین عامل این شکاف به وجود اومده همون نفت بشکه ای 200 دلار بود! انقدر ثروت های هنگفت تو این سالها به دست اوردن که هر روز ماشین های مدل بالاتر به کشور وارد کردن و دست آدما و اطرافیان خودشون دادن! و از اون سمت یه پراید شش هفت میلیونی رو کردن 20 میلیون که یه آدم معمولی نتونه حتی یه پراید سوار شه! خودشون پورشه سوار شدن و ملت هم به زور پراید! وگرنه زمان خاتمی اصلا یه همچین پولای هنگفت و مفتی وجود نداشت که یه همچین ماشینایی بخواد وارد کشور بشه و کسی بخواد سوار شه! البته نه به این معنی که اون زمان اختلاف طبقاتی وجود نداشت! ولی خب چون کسی ثروت بی حد و حصر و رانتی نداشت انقدر اختلاف مشهود نبود! خلاصه این شد که گاهی توی مناطق شمالی تهران می تونی یه بنز رو کنار یه پیکان ببنیی……….این شد که وقتی میری پاساژ تندیس می بینی یه اسباب بازی رو می فروشه 549 هزار تومن و وقتی از در پاساژ میای بیرون می بینی یه دختر بچه ی دبستانی داره تو پیاده رو مشق می نویسه………این شد که آمار جنایت و زور گیری و دزدی و رانت خوری و اختلاس های میلیاردی هر روز یبشتر شد……..این شد که یکی حتی نداشت بره دانشگاه غیر انتفاعی یکی میرفت دانشگاه بین المللی جزیره کیش ترمی چند ده میلیون شهریه می داد……..این شد که یکی رفت تو نیاوران خونه خرید متری 18 میلیون تومن اون یکی رفت تو حلبی آباد زندگی کرد……..این شد که مملکتون شد مملکت امام زمان!

حیف شد که دولت بگم بگم هم که هشت سال از افشای مافیای اقتصادی و رانت خوری ها سخن می گفت و همیشه هم مدعی بود اسم این افراد تو جیبشه هیچ وقت اسم این افراد رو از جیبش در نیاورد! (کاری ندارم به اون مناظره ی جنجالیش که برای رای جمع کردن به پسرای هاشمی و ناطق نوری و کروبی و اینا گیر داد! زمان اونا انقدر فساد گسترده نبود!) امیدوارم که لاقل دولت جدید بتونه راهکارهای مناسبی برای برون رفت از بحران کنونی و تقسیم مساوی ثروت و کاهش اختلاف طبقاتی تو جامعه ارائه کنه چون هر چی این شکاف بیشتر بشه……….دولت خودش بهتر می دونه که چه تبعاتی برای جامعه داره!

خب دیگه بسه! به قول هیچکس نمکی و چرخش کنار یه بنزه! هیکل و چرخش با هم کرایه بنزه! دوست نداشتم سال جدید رو با این پست آغاز کنم ولی این رو میخواستم پارسال بنویسم ولی جامونده بود!:D دیگه مجبور شدیم همین اول سالی بنویسیمش! چون واقعا اختلاف طبقاتی آزارم میده!

2 پاسخ به “اختلاف طبقاتی!

نظر بدهید